Search
Iranian Rial
EN
Back to all

استراتژی و دلایل معامله نقره

همانند طلا، نقره یکی از قدیمی ترین کالاهایی هست که تجار به آن علاقه دارند. درست است که در عصر حاضر دیگر از نقره به عنوان پول رایج استفاده نمی شود، قیمت این فلز گرانبها همچنان در حال افزایش می باشد. این امر باعث شده که سرمایه گذاران کم ریسک بیشتر به سرمایه گذاری بوسیله نقره اهمیت بدهند. چه چیزی بر قیمت نقره تاثیر می گذارد، چه زمانی زمان مناسبی برای سرمایه گذاری روی نقره است و چه راه هایی را می توان برای آن انتخاب کرد؟


تاریخچه فلز نقره:


نقره از حدودا ۶۰۰۰ سال پیش با تاریخ انسان در ارتباط بوده است. با توجه به یافته های باستان شناسان، می شود گفت که نخستین روش های پیچیده استخراج نقره در حدود 2500 سال قبل از میلاد توسط بابلی ها مورد استفاده قرار گرفت. با این وجود، بیشتر نقره نوعی کالا بوده تا یک ارز مورد استفاده توسط مردم. برای استفاده از نقره به عنوان پول، باید تا سال 550 قبل از میلاد منتظر بمانیم.



قدیمی ترین مردمی که از نقره به عنوان پول و سکه استفاده کردند رومیان بودند. با این حال، تمدن های بزرگ دیگری نیز این کار را انجام دادند(چین، ژاپن) که منجر به معرفی نقره به شکل سکه به عنوان وسیله ای برای تجارت بین المللی شد.

اهمیت نقره به عنوان ارز نیز با تأسیس ایالات متحده افزایش پیدا کرد. در سال 1794، سکه های دلار نقره در این کشور ضرب شد که تا 80 سال مورد استفاده قرار گرفت.


از سال 1794، ضرب سکه دلار با نقره در ایالات متحده شروع شد، این کار برای ۸۰ سال ادامه داشت. پایان استفاده از نقره به عنوان پول با معرفی به اصطلاح استاندارد طلا در سال 1875 بود. در واقع طلا پشتوانه پول دلار شد و با این کار ارزش و اهمیت نقره به میزان قابل توجهی کاهش یافت.



به چه دليل به معامله نقره بپردازیم:

 


زیرا خرید نقره یکی از سرمایه گذاری های امن و کم ریسک می باشد:



نوعی از سرمایه در اقتصاد وجود دارد که می تواند در تلاطمات اقتصادی سپر دفاعی فرد سرمایه گذار باشند. این سرمایه ها و دارایی ها به عنوان «پناهگاه امن» نامیده می‌شوند، نه تنها به این دلیل که می‌توانند در برابر بازارهای آشفته و اوضاع بد اقتصادی مقاومت کنند و ارزششان حفظ شود، بلکه گاهی حتی با افزایش سرسام‌آور قیمت‌های سرمایه‌گذاری‌های دیگر، قیمت‌شان افزایش پیدا می کند. نقره یکی از این دارایی ها می باشد.

 



زیرا قیمت نقره مدام و با گذر زمان افزایش پیدا می کند



نقره به دلایل مختلفی در صنایع مختلف شیمیایی و صنعت زیور آلات استفاده می شود.بهترین نوع نقره ای که برای ساخت زیورآلات از آن استفاده می شود به نام نقره استرلینگ است. بنابراین تقاضا برای آن زیاد است، با این وجود ذخایر جدید این فلز گرانبها به ندرت کشف می شود. اگر این نکته را هم به این معادله اضافه کنیم که قابلیت استخراج بسیاری از فلزات گرانبها از نظر اقتصادی هزینه زا هست این موضوع باعث می شود که تقاضای زیادی در بازار بوجود بیاد و عرضه کتر از تقاضا باشد. به همين دلیل قیمت نقره کم و بیش تمایل به افزایش در بلندمدت دارد.


برخلاف پول، نقره در برابر تورم مقاومت می کند:

 


شما با داشتن یک حساب پس انداز در بانک می توانید پول خود را با امنیت بیشتری نگه داری کنید اما مشکل زمانی به وجود می آید که تورم افزایش پیدا کند و پس انداز شما ارزش خود را از دست بدهد. همانطور که اشاره کردیم، نقره تمایل به افزایش ارزش دارد و تورم  تاثیری بر آن نمیگذارد. بنابراین سرمایه گذاری در نقره یکی از گزینه های ممکن برای محافظت از سرمایه شما در برابر تورم می باشد.


زیرا نقره بسیار ارزانتر از طلا است!



تمامی دلایلی که در خصوص نقره به آن اشاره کردیم را  می توان در مورد طلا نیز در نظر گرفت.
 ارزش دارایی های شما حفظ می شود، در برابر تورم مقاومت می کند و قیمت آن در بلندمدت افزایش پیدا می کند. با این وجود، قیمت طلا تقریباً 75 برابر بیشتر از نقره است که باعث می شود خرید آن برای خیلی ها سخت تر باشد. بنابراین اگر می خواهید طلا را به شکل فیزیکی خرید کنید، یک شمش هزار گرمی طلا تقریباً 55000 یورو برای شما هزینه خواهد داشت. اما یک شمش نقره با همان وزن تقریباً 750 کرون است.


نحوه معامله و تجارت نقره:


خرید نقره به صورت فیزیکی و سرمایه گذاری آن:



یکی از انواع راه های سرمایه گذاری در نقره، خرید شمش، خرید نقره خام و جواهرات نقره و سکه های یادبود ساخته شده از این فلز گرانبها می باشد. با این وجود، این روش جوانب مثبت و منفی خود را دارد.



جنبه های مثبت:


 

همانطور که قبلاً نیز اشاره کردیم جنبه های مثبت نگه داری نقره حفظ قیمت، محافظت سرمایه گذار در برابر تورم می باشد، داشتن نقره به شکل فیزیکی معمولا به دلیل افزایش طولانی مدت قیمت آن و توانایی آن در مقاومت در برابر اثرات تورم انجام می شود. بنابراین اگر بتوانید نقره خود را برای مدت طولانی نگه داری کنید، می توانید یک سرمایه گذاری جذاب و سودمند داشته باشید.



جنبه های منفی:


 

 با خرید جواهرات که از نقره برای ساخت آنها استفاده شده است، نه تنها شما یک فلز گرانبها را خریداری کرده اید بلکه شما نوعی اثر هنری هم خریده اید که این موضوع باعث می شود قیمت نهایی آن محصول بیشتر باشد. بنابراین اگر قصد دارید با خرید این محصولات بر روی نقره سرمایه گذاری کنید، باید در نظر داشته باشید که افزایش کلی قیمت نقره نسبت به سال قبل باید به میزانی باشد که در بلندمدت اختلاف بین قیمت نقره محصول شما و خود زیور آلاتی که خریدید را جبران کند. در عین حال، شما باید یک خریدار قابل اعتماد داشته باشید که جواهرات را با قیمتی بالاتر از قیمت نقره به کار رفته از شما خریداری نماید که این امر باعث افزایش ریسک سرمایه گذاری شما می شود.

 

کارشناسان کافه سیلور از طریق تماس با شماره 09123498666 و یا استفاده از قسمت چت و گفتگوی وبسایت آماده همکاری و مشاوره با شما در زمینه خرید و فروش نقره خام هستند.


هنگام خرید نقره باید مراقب کلاهبرداران احتمالی که ممکن است نقره های تقلبی یا با کیفیت پایین به شما بفروشند باشید. بنابراین، صرفاً به دنبال فروشندگان یا مؤسسات شناخته شده و با سابقه باشید.
زیاد امن نیست که شما نقره ای که خریداری کرده اید را در کشوی اتاق خوابتان نگه داری کنید! بنابراین داشتن گاوصندوق گزینه بهتری برای نگه داری نقره است. اما همیشه این خطر وجود دارد که کسی در رابطه با خرید و سرمایه گذاری شما در نقره اطلاع داشته باشد. بنابراین، گزینه دیگر ذخیره نقره در صندوق امانات برخی از بانک ها است. با این حال، شما سالانه هزینه های خاصی را برای این کار به بانک پرداخت می کنید که بخشی از سود سرمایه گذاری شما را کاهش می دهد.

 

 

کارشناسان کافه سیلور از طریق تماس با شماره 09123498666 و یا استفاده از قسمت چت و گفتگوی وبسایت آماده همکاری و مشاوره با شما در زمینه خرید و فروش نقره خام هستند.



خرید و فروش آنلاین نقره:



در عصر تکنولوژی امروز، جای تعجبی نیست که خرید و فروش آنلاین شمش نقره در حال افزایش است.


 
مزایای خرید و فروش آنلاین نقره:


 

راحت‌تر است(هرکسی که رایانه، تبلت یا گوشی هوشمند دارد با دسترسی به اینترنت  می‌تواند معامله کند).
ارزان تر است (حداقل سپرده برای افتتاح حساب معامله گری از حدود 100 یورو یا ۱۰۰ دلار شروع می شود).
انعطاف پذیرتر (در برخی از اشکال خرید و فروش  آنلاین می توان از کاهش مقطع قیمت نقره هم سود برد).



معاملات نقره با استفاده از قراردادهای آتی



هنگام معامله نقره از طریق قراردادهای آتی، مقدار مشخصی از این فلز گرانبها را به شکل فیزیکی آن در آینده خریداری می کنید. با این حال، این بدان معنا نیست که شما باید در خانه یک گاوصندوق داشته باشید، همانطور که در مورد سرمایه گذاری روی نقره به شکل فیزیکی در بالا به آن اشاره کردیم. هر قرارداد دارای یک تاریخ از پیش تعیین شده است که تحویل نقره به شکل فیزیکی آن باید اتفاق بیافتد. به این تاریخ، زمان انقضا می گویند. بنابراین، اگر بتوانید از قبل از انقضا آن قرارداد را بفروشید، نیازی به گاوصندوق نخواهید داشت.

اگر علاقه ای به تحلیل تکنیکال و بنیادی بر روی قیمت نقره در کوتاه مدت ندارید، اما ترجیح می دهید در بلندمدت روی نقره سرمایه گذاری کنید، ما به شما این روش معامله را توصیه نمی کنیم.



معامله نقره از طریق صندوق های ETF

صندوقهای ETF نوعی از صندوق سهامی یا اوراق قرضه شرکت ها هستند که سرمایه گذار به طور همزمان در آن سرمایه گذاری می کند. ترکیب آنها همیشه از یک استراتژی خاص پیروی می کند. در مورد نقره، صندوق ETF شامل سهام یا اوراق قرضه شرکت هایی خواهد بود که استخراج، پردازش و ... نقره را انجام می دهند.




 قراردادهای CFD  (فارکس)



یک روش بسیار محبوب، معامله از طریق قراردادهای به cfd است. اینها اوراق سفته بازانه ای هستند که توسط کارگزار ایجاد می شوند که قیمت آنها معمولاً از قیمت قراردادهای آتی یا قیمت نقدی نقره به دست می آید. بنابراین معامله گر مستقیماً مالک نقره ای که خریداری می کند نیست، او فقط در مورد قیمت آن احتمال می دهد.



مزیت های فارکس:


یکی از مزایای بازار فارکس این است که شما می توانید با دارایی ۱۰۰ دلار به بالا هر چیزی را معامله کنید و حتما نبايد سرمایه هنگفتی داشته باشید البته ميزان سود و زیان شما با توجه به استراتژی خودتان رابطه مستقیمی با سرمایه شما در فارکس و معاملات باز شما خواهد داشت.

در صورتی که قیمت نقره کاهش یا افزایش پیدا کند، در هر دو حالت شما می توانید از روند بازار سود بگیرید.

Comments
Write a comment Close